lembing tembus di otak remaja selamat




lembing tembus di otak


Seorang remaja muda di Florida telah ditembak di kepala dengan tombak, tetapi sangat ajaib dia terselamat dari kematian. Yasser Lopez ialah 16 tahun tidak la bernasib baik sangat, memandangkan lembing sengaja ditembak ke dahinya kerana ia sedang leka. 
Beberapa orang menyatakan bahawa kesan dari tembakan lembing adalah begitu kuat sekali sehinggah ia mengangkat dia dari tanah dan ke dalam tasik.

Yasser telah di kejarkan ke Hospital Miami Memorial Jackson melalui jalan udara. Doktar hanya dapat melihat sebahagian lembing itu keluar dari kepalanya, doktor memasukkan dia ke dalam pengimbas.

X-ray mendedahkan lembing itu tembus melalui mata kanan, hampir mengenai matanya dan keluar menembusi otak belakang. Ia boleh dikatakan penembusan bersih.



Dr Ross Bullock, pakar bedah otak, berkata bahawa dia adalah luar biasa dan sangat bernasib baik bahawa lembing terlepas setiap organ darah utama, yang menyelamatkan katanya. Para doktor mendapati bahawa hujung lembing telah diskru, yang memberikan mereka pilihan untuk tarik lembing keluar melalui otaknya tanpa apa-apa komplikasi yang dijangkakan, semua perkara dianggap. Setelah semua perkara dipertimbangkan.

Lopez sepenuhnya peka dan bercakap kepada paramedik setibanya beliau, meninggalkan doktor untuk mempercayai bahawa dia berpeluang untuk pulih. Walau bagaimanapun, beliau tidak boleh ingat insiden hari itu dan beliau kini mengalami tekanan post-traumatic dan mempunyai masalah dengan sebelah kiri tubuhnya.


Responses

0 Respones to "lembing tembus di otak remaja selamat"

Post a Comment

 
Return to top of page Copyright © 2010 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by HackTutors