7,000 Ekor Buaya Terlepas Di Selatan Afrika



buaya afrika selatan
Korang sedang bercuti luar negara ataupun dalam negara ke. Dimana sahaja percutian yang korang pilih, harap korang sekarang tidak berada di Botswana,Selatan Afrika kerana lebih kurang 7,000 ekor buaya telah terlepas dari taman buaya disana. Puncanya dari empangan yang dibuka untuk mengurangkan tekanan air dan lonjakan ribut yang datang dari banjir besar.

Pihak berkuasa sedang memburu kesemua ekor buaya untuk ditangkap, haiwan ini telah bertabur diseluruh kawasan hinggakan seekor buaya telah dijumpai bersebelahan pusat membeli-belah sejauh (75 batu) di bandar Musina. Ia menjadikan proses untuk menawan semula kesemua ekor buaya menjadi sukar. 

Penangkapan dilakukan sebelah malam untuk memudahkan mengesan buaya kerana mata buaya bersilau disebelah malam namun menangkap kesemua ekor buaya adalah mustahil. Yang lebih besar adalah lebih sukar ditangkap.

Sebanyak 2,000 ekor buaya telah di tangkap balik, dilaporkan BCC akhbar Adam Britton. Australia zoologi "Secara realitinya, peluang untuk menangkap kesemuanya adalah sangat tipis".
crocodile afrika

afrika flood



2 comments:

 
Return to top of page Copyright © 2010 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by HackTutors